4 discipline

În contextul preocupării tot mai mari pentru re- direcționarea învățământului spre abordări care să răspundă nevoilor actuale de pregătire ale studenților și tendințelor pe piața internațională a locurilor de muncă, această disciplină propune o strategie de re-gândire a activității didactice din perspectiva PBL. Pornind de la exemple de practici și principii din contextul internațional, cursul trece printr-o serie de întrebări pentru a re-gândi activitatea de predare-învățare - ce competențe caută angajatorii în 2020/2025? cum pot pregăti cel mai bine studentul să corespundă cerințelor angajatorilor? cum pot implica studenții în activitatea de predare-învățare?

Prin tematică și modalitatea de abordare, disciplina oferă celor interesați modele de practici didactice și comportamentale în acord cu principiile PBL, prin care se urmărește dezvoltarea potențialului de învățare al studenților, precum și responsabilizarea și implicarea activă a acestora în propriul proces de instruire.

Disciplina oferă cursanților atât cadrul teoretic necesar construirii și evaluării de probleme, cât și exemple concrete de probleme și de documente de proiectare curriculară în sistem PBL. Parcurgerea disciplinei oferă cursanților punctul de plecare pentru adaptarea Fișei disciplinei într-o optică a redefinirii conținuturilor sub formă de probleme, ca premisă a învățării de profunzime.

Obiectivul principal al acestui curs este familiarizarea cursantului cu tehnicile de instruire în sistem PBL, urmând ca acesta să poată să își modeleze cursul propriu urmărind principiile și tehnicile specifice acestuia. În acest context, cursul va conţine mai multe secţiuni, începând cu rolul profesorului în acest sistem, dată fiind schimbarea de paradigmă de la poziţia de instructor la cea de facilitator al învăţării specifică sistemului PBL, organizarea grupului tutorial incluzând aici atât principalele roluri în grup, cât şi regulile de funcţionare ale acestuia, gestiunea conflictelor în grupul tutorial, precum şi modalităţi de evaluare specifice sistemului PBL.