- Teacher: Turșie Corina
- Teacher: Velibor Mladenovici
- Teacher: Adam Simona
Deși aparent ușor de realizat prin intermediul unor metode de predare, învățare
și evaluare, în fapt, încurajarea, stimularea învățării de profunzime este un proces
mai complex, care presupune atât existența unei viziuni coerente – bazată pe un
set de principii și valori – asupra procesului educativ, cât și, în mod necesar,
cunoașterea, înțelegerea și punerea în practică a acestor principii și valori.
Presupune, totodată, o schimbare de atitudine și o acceptare a faptului că, în
secolul XXI, în procesul de instruire, trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu,
valori precum colaborarea, reflexivitatea, implicarea și antreprenoriatul și că orice
activitate de proiectare didactică trebuie să țină seama de faptul că învățarea este,
în egală măsură, o construcție a cunoașterii, o activitate colaborativă, contextuală,
autodirecționată, precum și un efect al acțiunilor de predare și evaluare.
- Teacher: Ana-Maria Radu-Pop
Cunoașterea teoriilor educaționale care au un impact asupra învățării de
profunzime a studenților este suficientă? Ce competențe doresc să
formez/dezvolt studenților? De unde încep proiectarea didactică? Care sunt pașii
de urmat pentru a realiza ceea ce mi-am propus? Orice activitate umană, pentru
a fi eficientă, trebuie ca în prealabil să fie proiectată. A proiecta presupune a
anticipa punctul final unde dorim să ajungem, dar și pașii prin care putem ajunge
la ceea ce ne-am propus inițial. Nici activitatea didactică nu face excepție de la
această regulă. Prin proiectare, activitatea devine organizată, planificată,
sistematică, înlăturând în mare măsură elementele disturbatoare sau chiar
diletantismul. Împreună vom analiza critic design-uri educaționale universitare din
perspectiva cadrelor teoretice furnizate de modele de dezvoltare curriculară
și/sau de design de instruire, inclusiv a modelului reflexiv – colaborativ.
- Teacher: Marian Ilie
Cum putem selecta metodele de predare în funcție de ceea ce dorim să dezvoltăm
și de specificul grupului? Cum transformăm materialele didactice universitare în
resurse educaționale pentru învățare? Softurilor didactice sunt resurse eficiente
în activitățile instructiv – educative? În contextul învățării centrate pe student,
rolul materialelor didactice universitare devine unul foarte important. Acestea
trebuie să fie astfel elaborate și utilizate în practica educațională încât să stimuleze
colaborarea, învățarea reflexivă, implicarea și spiritul antreprenorial al
studenților.
- Teacher: Turșie Corina
Care este scopul evaluării? Cum facem ca evaluarea să fie înainte de toate un prilej
de învățare? Cum selectăm cele mai bune metode de evaluare pentru a monitoriza
învățarea? Acestea sunt doar câteva dintre interogațiile la care această disciplină
își propune să răspundă. În cadrul acestei discipline vom învăța cum să utilizăm
corect concepte, teorii, modele, metode și instrumente specifice evaluării
competențelor prin raportare la activitatea didactică universitară. Mai mult decât
atât, vom analiza, iar mai apoi proiecta demersuri specific de evaluare a
studenților prin raportare la competențe (prin selectarea, elaborarea și
combinarea adecvată a modalităților și sarcinilor de evaluare) în cadrul disciplinei
de referință.
- Teacher: Ioana Domilescu
În cadrul acestei discipline, ne propunem să analizăm diverse provocări cu care ne
confruntăm în relația cu studenții, precum și modalități prin care am putea să
îmbunătățim managementul grupului de studenți. Vom vedea cum și de ce este
important să stabilim reguli de organizare/set de principii a grupului de studenți,
cum să utilizăm strategii adecvate pentru gestionarea conflictelor educaționale
ce pot să apară în grupul de studenți, dar și despre cum putem gestiona alte
situații de criză educațională. Pornind de la probleme și situații reale și,
valorificând experiența didactică a participanților prin diverse metode activparticipative, vom căuta să identificăm cele mai bune soluții de gestionare a
diverselor situații pe care le întâlnim în activitatea didactică.
- Teacher: Adam Simona
Împreună, în contextul unei comunități de învățare în care debutantul în cariera
universitară este sprijinit pentru dezvoltarea sa profesională, vom analiza atât
propria activitate, precum și activitățile instructiv-educative ale celorlalți colegi.
De asemenea, experiența evaluatorilor va fi valorificată prin sesiuni individuale
și/sau colective de consultanță, feedback, inter-asistențe ș.a.m.d., toate acestea
în perspectiva cadrelor teoretice ale paradigmei învățământului centrat pe
student și a celei de predare bazată pe dovezi științifice, în contextul modelului
reflexiv - colaborativ.