Pornind de la cercetări educaționale exemplu, participantul va înțelege ce înseamnă un demers educațional eficient și cum poate utiliza în practica sa curentă mecanismele de evaluare a eficienței acțiunilor educaționale pentru a-și proiecta și implementa propriile activități didactice derulate cu studenții. Cerință evaluarea finală disciplină: Exemplificarea introducerii a cel puțin cinci decizii educaționale inovatoare în demersurile instructiv-educative ale disciplinei referențial alese de către cursant. Argumentarea deciziilor prin utilizarea dovezilor empirice din literatură în contextul concret al disciplinei referențial și al grupului de studenți care urmează disciplina.

Pornind de la cercetări educaționale exemplu, participantul va înțelege ce înseamnă un demers educațional eficient și cum poate utiliza în practica sa curentă mecanismele de evaluare a eficienței acțiunilor educaționale pentru a-și proiecta și implementa propriile activități didactice derulate cu studenții. Cerință evaluarea finală disciplină: Exemplificarea introducerii a cel puțin cinci decizii educaționale inovatoare în demersurile instructiv-educative ale disciplinei referențial alese de către cursant. Argumentarea deciziilor prin utilizarea dovezilor empirice din literatură în contextul concret al disciplinei referențial și al grupului de studenți care urmează disciplina.

Utilizând dovezi empirice ale eficienței feedbackului și diferitelor forme de feedback în mediul educațional, cursantul este pus în situații de a reflecta asupra propriei activități educaționale și îndrumat să-și construiască pentru disciplina referențial aleasă un sistem de feedback eficient. Cerință evaluarea finală disciplină: Elaborarea unui plan de oferire și colectare a feedbackului către și de la studenți și argumentarea acestuia (prin raportare la dovezi empirice și la contextul grupei de studenți).

Cursanții vor face cunoștință cu modele de dezvoltare curriculară și de design al instruirii. Vor explora și analiza exemple concrete de utilizare a acestora și dovezi empirice ale eficienței educaționale a acestor model. Cerință evaluarea finală disciplină: Elaborarea unui model propriu de raționament curricular și de design de instruire care să ducă la elaborarea fișei disciplinei și la designul activităților instructiv-educative concrete, și argumentarea acestui model (prin raportare la dovezi empirice și la contextul grupei de studenți).

Cursanții vor face cunoștință cu modele de dezvoltare curriculară și de design al instruirii. Vor explora și analiza exemple concrete de utilizare a acestora și dovezi empirice ale eficienței educaționale a acestor model. Cerință evaluarea finală disciplină: Elaborarea unui model propriu de raționament curricular și de design de instruire care să ducă la elaborarea fișei disciplinei și la designul activităților instructiv-educative concrete, și argumentarea acestui model (prin raportare la dovezi empirice și la contextul grupei de studenți).

Cursanții vor face cunoștință cu cercetării și dovezi empirice ale eficienței diferitelor forme și tipuri de evaluare utilizate în educația universitară. Totodată, vor fi diferențiate abordările evaluativ analizate în funcție de eficiența acestora pentru evaluarea cunoștințelor dobândite de studenți și/sau a competențelor dezvoltate de către aceștia. Cerință evaluarea finală disciplină: Elaborarea strategiei de evaluarea formativă și finală a disciplinei referențial și argumentarea acestuia (prin raportare la dovezi empirice și la contextul grupei de studenți).

D4(UVT). Evaluarea studenților prin raportare la dezvoltare de competențe

Cursanții vor face cunoștință cu cercetări și dovezi empirice ale eficienței diferitelor forme și tipuri de evaluare utilizate în educația universitară. Totodată, vor fi diferențiate abordările evaluativ analizate în funcție de eficiența acestora pentru evaluarea cunoștințelor dobândite de studenți și/sau a competențelor dezvoltate de către aceștia. Cerință evaluarea finală disciplină: Elaborarea strategiei de evaluarea formativă și finală a disciplinei referențial și argumentarea acestuia (prin raportare la dovezi empirice și la contextul grupei de studenți).